Klawisze Dostępu

Klawisze Dostępności

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Księga Identyfikacji Wizualnej
Facebook

Wydarzenia

Nowa hala obsługi klientów Oddziału Cudzoziemców i Oddziału Paszportów i Migracji (2019-07-01)

 

Od poniedziałku 1 lipca 2019 uruchomiona została nowa hala obsługi klientów Oddziału Cudzoziemców i Oddziału Paszportów i Migracji. Nowa hala obsługi znajduje się pomiędzy budynkiem Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Jagiellończyka 8, a budynkiem Poczty Polskiej. Wejście do hali obsługi znajduje się za budynkiem LUW, aby dostać się do hali należy przed wejściem głównym do LUW skręcić w lewo i obejść budynek od strony Urzędu Skarbowego. Uwaga – schody widoczne od frontu urzędu są jedynie wyjściem ewakuacyjnym, nie można tą drogą dostać się do hali.

Godziny obsługi dla klientów obu Oddziałów pozostają bez zmian. W poniedziałki obsługa prowadzona będzie od 9.00 do 17.00, w pozostałe dni od 9.00 do 15.00. Budynek i poczekalnia otwarte będą od poniedziałku do piątku od 8.00 i od tej godziny będzie także czynny punkt informacyjny w poczekalni.

Przypominamy jednocześnie, że w związku z koniecznością przeniesienia niezbędnego sprzętu i wyposażenia Oddział Paszportów i Migracji oraz Oddział Cudzoziemców będą nieczynne 27 i 28 czerwca br. W Oddziale Cudzoziemców będą realizowane jedynie wcześniej umówione wizyty i wydawane będą karty pobytu. Utrudniony może być także kontakt telefoniczny z pracownikami i działanie infolinii.

Remont budynku i przystosowanie do obsługi klientów możliwe było dzięki dofinansowaniu projektu „Witajcie w Polsce! – doskonalenie jakości obsługi cudzoziemców w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim” ze środków Funduszu Azylu Migracji i Integracji UE. Poza salą obsługi wyremontowano i wyposażono w meble pomieszczenie do przechowywania dokumentacji cudzoziemców. W ramach projektu przystosowano budynek do obsługi osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi. Na poprawę komfortu obsługi, zwłaszcza w obliczu trwających upałów, będzie miała klimatyzacja w całym budynku. Rozbudowany został system umawiania wizyt online oraz kolejkomat, który poza językiem polskim będzie także zawierał wersję i komunikaty głosowe w języku angielskim i ukraińskim. Całkowicie nowe wyposażenie zwiększonej liczby stanowisk, tj. meble, komputery, skanery i czytniki będą miały wpływ na czas i jakość obsługi. Pracownicy zostali wyposażeni także w nowoczesne urządzenia do badania autentyczności dokumentów.

Wkrótce w hali obsługi uruchomiony zostanie punkt z usługami fotograficznymi. Obok poczekalni znajduje się bufet, który jest dostępny także dla klientów urzędu.

Realizacja projektów współfinansowanych z Funduszu Azylu, Migracji i Integracji jest kontynuowana, planowane jest m.in. wprowadzenie ułatwień dla klientów chcących dokonać opłat w budynku LUW, rozbudowa infolinii telefonicznej oraz kolejne zakupy sprzętu niezbędnego do sprawnej obsługi. Wyposażane w meble i nowoczesny sprzęt są stanowiska pracowników Oddziału Cudzoziemców i Oddziału Zezwoleń na Pracę, które także zostały przeniesione do budynku przy ul. Jagiellończyka 8. Realizowany jest także cykl szkoleń dla pracowników LUW zajmujących się sprawami cudzoziemców.

wszystkie wydarzenia

przejdź do stopki treści
drukujDrukuj poleć znajomemuPoleć znajomemu zapisz jako pdfZapisz jako PDF
Stronę redagował: Katarzyna Wojciechowska 2019-07-01 08:42:32
na górę strony wstecz

Kalendarium

Kalendarium wydarzeń
poprzedni miesiąc następny miesiąc
PnWtŚrCzPtSbN
Zapowiedzi wydarzeń Dodaj wydarzenie