Klawisze Dostępu

Klawisze Dostępności

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Księga Identyfikacji Wizualnej
Facebook

Wydarzenia

Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem (2017-11-29)

 

Szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów, wygodne stacje i przystanki oraz lepsze warunki dla transportu towarów umożliwi kolejny przebudowany odcinek Nadodrzanki w województwie lubuskim. PLK za ponad 160 mln zł wyremontują trasę pomiędzy Drzeńskiem a Kostrzynem. Roboty obejmą około 38 km toru. Wzrośnie komfort podróży na 5 stacjach i przystankach, a czas podróży pomiędzy Drzeńskiem a Kostrzynem skróci się o ok. 30 minut.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dziś 29 listopada 2017 r. podpisały w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim umowę na prace między Drzeńskiem   a Kostrzynem. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów – składów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h. Będą lepsze możliwości dla połączeń pasażerskich i sprawniejszy przewóz towarów.

- Jednym z celów Krajowego Programu Kolejowego jest poprawa warunków przewozu towarów. Prace między Drzeńskiem a Kostrzynem to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zwiększająca możliwości transportowe Nadodrzanki - ważnej linii kolejowej (nr 273), łączącej południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu.  mówi Andrzej Bittel podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów

PLK przebudują łącznie 10 peronów na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie oraz przystankach osobowych: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Lepszy komfort podróży zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Dzięki dziś podpisanej umowie, na trasie Drzeńsko – Kostrzyn  pociągi pasażerskie pojadą z prędkością nawet do 120 km/h, dzięki czemu czas podróży na tym odcinku skróci się o około 30 minut. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów, a przewozy towarowe staną się konkurencyjnym środkiem transportu– mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

Bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże

Prace obejmują wymianę około 38 km toru. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym.

Prace na 9 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktach i moście. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu cięższych ładunków.

- To ważna inwestycja dla województwa lubuskiego. Zyskają mieszkańcy regionu - szybciej i wygodniej pojada w kierunku Zielonej Góry czy Szczecina. Poprawa warunków dla przewozów towarów przyczyni się do dalszego rozwoju gospodarczego województwa - mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.

Prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn realizowane są w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Rozpoczęcie robót budowlanych zaplanowane jest w grudniu 2017 roku, natomiast ich zakończenie rok później.

Nadodrzanka nowe możliwości dla pasażerów kolei oraz miasta

Obecnie na lubuskim odcinku Nadodrzanki trwają prace na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie - Rzepin - Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Przebudowywana jest także stacja w Rzepinie.  Efektem będzie lepsza obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także sprawniejszy przejazd pociągów. 

Rozpoczęły się również prace w torze nr 1 na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Roboty zostaną zakończone w III kwartale 2018 r. a ich efektem będzie podniesienie prędkości z 40 km/h do 120 km/h.

Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego w Zielonej Górze, który obecnie stanowi „wąskie gardło” dla transportu autobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy – co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Ponadto, rozpoczęto projektowanie zadaszeń peronów, dojść do peronów i tunelu. Roboty zakończą się w listopadzie 2018 r. Obie inwestycje są realizowane wspólnie z miastem Zielona Góra.

Na stacji Zielona Góra ruszyła także rozbudowa tunelu wraz z budową pochylni pieszo-rowerowych, umożliwiająca przejście na północną stronę miasta. Inwestycja zakończy się również do końca listopada 2018r.


PLK SA

 

Powiązana galeria zdjęć:

  • Wszystkie galerie:

Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem

kw
Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem
kw
Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem
kw
Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem
kw
Pociągiem szybciej i wygodniej między Drzeńskiem a Kostrzynem

wszystkie

drukujDrukuj poleć znajomemuPoleć znajomemu zapisz jako pdfZapisz jako PDF
Stronę redagował: Jolanta Krynicka 2017-12-12 11:01:21
na górę strony wstecz

Kalendarium

PnWtŚrCzPtSbN
Zapowiedzi wydarzeń Dodaj wydarzenie